onsdag 6 juli 2011

Sytt påslakan :)

Mitt täcke är 240 x 220cm stort och det är väldigt dyrt att köpa påslakan och jag hade bara ett. Kände inte att det räckte, men ville inte köpa ett....

Så det började med att jag hittade det underbara normalstora blommiga påslakanet i soprummet, det var ritat på det men det klippte jag bort och så sydde jag ihop det med några gamla lakan till 90säng som jag inte använder längre :)



Här är baksidan, som jag klippt bort en bit på det blommiga och mycket mer lakan på denna sidan.

Jag tyckte det blev ett väldigt bra resultat och vilket roligt påslakan jag fick för bara några timmars arbete :)
Det är nog lite snett här och var, det matchade inte så bra när jag sydde ihop det..... men det syns inte nu när det ligger i sängen.
Väldigt svårt att jobba med så mycket tyg när man bor i en 2a på 32kvm!!!!
Finns inte plats nån stans.

Hoppas ni blir lite inspirerade att inte slänga era fina påslakan om de fått ett hål eller någon gått lös med tuschpennan!
Gör som jag eller, sy örngott, nya kläder till barnens dockor och nallar eller varför inte nya dyner till utemöblerna :)

Låt kreativiteten flöda!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar